BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, June 23, 2009

makbulnya doa hamba ALLAH SWT


SALAM. niat aku menceritakan kisah ini bukanlah untuk membanggakan diri..tpi sekadar ingin menceritakan kemurahan dan kekuasaan ALLAH..kisah ini berlaku semasa aku thn satu di UKM, aku mula menceburkan diri dalam sukan silat..walaupun pada hakikatnya aku seorg yg pelembut, tidak suka gaduh2 nie dan paling penting tiada basic silat..dipendekkan citer...aku dipilih untuk mewakili ukm untuk perlawanan silat di UM, aku amat berdebar krn first time lawan di peringkat yg agak tinggi...pada waktu tersebut, aku banyak bergantung kepada kuasa ALLAH, setiap mlm aku mengerjakan soalt hajat..until game nk bermula pun aku still pray hajat..pahtu aku dapat lagi petua dari senior2 untuk baca ayat qursi selepas solat dan sebelum masuk ke gelanggan aku diminta untuk membaca surah 3 qull...(al falaq, annas..al ikhlas)..aku amat BERSYUKUR kerana dengan izin ALLAH , aku berjaya dalam game tersebut...


ape yang ingin aku simpulkan disini ialah sesungguh nya ALLAh akan memakbulkan setiap doa hambaNya..tambahan lagi, sekiranya kita berdoa di waktu pagi atr kul ( 1 - 5 pagi)


oleh itu, marilah kita same2 mengimarahkan( bgn malam) utk beribadat kepada Allah.

ape yg sy baca dlm buku agama..terdapat pelbagai kebaikan sekiranya kita selalu mengamalkan solat malam..antaranya ialah doa kita akan dimakbulkan, setiap kata2 kita akan mendapat kepercayaan dari pendengar, dan lain2 lagi yang saya ...next time sy akan citerkan lagi pasal kebaikan amalka ibadat malam....sampai sini sje yg dapat sy share utk kali ini..wassalam

0 comments: